Haberler
Eczacıbaşı Topluluğu'nun başarılı araştırma projelerine Baykuş Ödülü

Türkiye Araştırmacılar Derneği (TÜAD) tarafından, araştırmaların iş süreçlerine sağladığı katma değeri, yarattığı etkiyi ve önemini vurgulamak amacıyla her yıl başarılı araştırma projelerini ödüllendiren Baykuş Ödülleri’nde Eczacıbaşı Profesyonel ve Eczacıbaşı Yapı Gereçleri ödüle layık görüldü. 

“Meraklı Baykuş” kategorisinde bu yıl Sia Insight ile B2B alanında yürüttüğü “Dijital Dünyaya Bakış ve Çevre Duyarlılığını Anlama” isimli araştırmasıyla Eczacıbaşı Profesyonel, sektörde bir ilki gerçekleştirdiği ve farklı bir bakış açısı sunduğu için ‘Altın Ödül’e layık görüldü. Eczacıbaşı Profesyonel Müşteri Deneyim Müdürü Burçin Tüzemen, aldıkları ödülle ilgili olarak şunları söyledi: “Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri çatısı altında bulunan Eczacıbaşı Profesyonel olarak, profesyonel temizlik, hijyen ve içecek alanlarındaki çözümlerimizle yaklaşık 11 bin işletmenin en yakın iş ortağıyız. Sia Insight firmasıyla birlikte yürüttüğümüz araştırmayla amacımız, ev dışı tüketim sektöründe yer alan satın alma sorumlularının dijitalleşmeye bakış açısını ve çalıştıkları firmaların çevreye duyarlılığını anlamaktı. Sektörün en yakın çözüm ortağı olarak, yaşadıkları sorunları anlamak, beklentilerini bilmek, dijitalleşmenin onlar için ne ifade ettiğini keşfetmek bizim için çok önemli. Çünkü yenilikçi ürün ve çözümlerimiz müşteri ve kullanıcılarımızın ihtiyaç ve beklentilerine göre şekilleniyor. Araştırmamızın sektörümüzde bir ilk olması ve yeni bir vizyon katması nedeniyle Altın Ödül’le taçlandırılması bizim için gurur verici. Sektörünün öncü markalarından Eczacıbaşı Profesyonel olarak, bu ödülün bize kattığı motivasyonla Türkiye’deki ev dışı tüketim sektörünün gelişimi için en iyisini yapmaya devam edeceğiz.”  

Eczacıbaşı Yapı Gereçleri “İtiraf edin, en iyi fikirler hep orada gelmiyor mu?” başlıklı araştırmasıyla “Usta Baykuş” kategorisinde bronz ödül almaya hak kazandı. Sia Research işbirliğiyle Eylül 2017’de gerçekleştirilen araştırma, tüketicilerin klozet seçerken hangi özellikleri önceliklendirdiğini ve hangi klozete ne kadar ödeyeceğine nasıl karar verdiğini anlamak için tasarlandı. Araştırmanın sonuçları, mevcut ürünlerin satış stratejisini belirlemek için kullanıldı. Mayıs ayında başlatılan asma klozet kampanyası, bu araştırmanın bulguları üzerinden tasarlandı. Araştırmayla ayrıca, yeni serilerdeki ürünlerin hangi özelliklerinin öne çıkarılması ve nasıl fiyatlandırılması gerektiği konusunda içgörü elde edildi.